bacak germe

Bacak Germe Ameliyatı

Çoğunlukla kadınlarda görülen bacak deri sarkması, sık sık kilo alıp verme gibi durumların tıbbi müdahaleler ile estetik bir görünüme kavuşmasına bacak germe ameliyatı denilmektedir. Yaşlılık dönemlerinde vücutta deri sarkması görülür ve bacak bölümlerinde istenilmeyen görüntülere sebep olabilir. Tıpta gelişen teknoloji ve yöntemler ile çeşitli estetik ameliyatları ile bu durumlardan kurtulmak mümkündür. Belirtilen durumların yaşanmasında toplum içine çıkamama ya da gizleme gibi eğilimlerin görülmesine karşın artık günümüzde bacak germe ameliyatı yaptırmak çok kolay ve basittir.

Ameliyat kararı alan hasta estetik bacak alanında uzman bir hekime ulaşması ve durumunu anlatması gerekmektedir. Hekim hasta üzerinde yapacağı muayene ve analizler sonucunda yapacağı ameliyat yöntemi hasta ile kararlaştırır. Varsa özel durumlar da göz önünde bulundurularak uygun bir ameliyat günü ve saati belirlenir. Hastanın bacak germe ameliyatı olmadan önceki süreçti sigara, alkol, tıbbi ilaç gibi şeylerin kullanımını kesmesi gerekir. Ameliyat esnasında herhangi bir sorun ya da hatadan kaçınmak isteyen bir kişi bu durumlara dikkat etmeli ve bacağında özel bir durumu varsa bunu hemen ilgili hekimine bildirmesi gerekmektedir.

Bacak Germe Ameliyatı Süreci

Ameliyatı yapacak olan hekim bacağın hangi bölümünde çalışacağını çizgiler ile belirler. Göz önünde bulundurulan fazla yağ, bacak alanı gibi durumlar neticesinde ameliyat için uygulanması gereken yöntem belirlenir ve gelişmiş teknolojiler ile ağrısız bir ameliyat süreci başlar.

Bacak germe ameliyatı olan hasta ameliyat sonrasında hiçbir şekilde ağrı ya da sızı hissetmez. Ameliyat sonrasında eğer şişlik, hissizlik vb. rahatsızlıklar ile karşılaşılıyor ise derhal ilgili hekime gidilmesi ve gerekli tedavinin alınması şarttır. Hasta ameliyat sonrasında belirli aktivitelerini yapmaması ve kendine dikkat etmesi gerekiyor. Günlük aktivitelerinden ve bacağını zorlayacak her türlü şeyden uzak durmalı, doktorun verdiği ilaçları düzenli olarak kullanmalıdır.

Bacak Germe Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Estetik alanında uzman profesyonelce gerçekleştirilmiş bir ameliyat sonrasında dikiş izleri neredeyse yok denecek kadar az bırakılır. Günümüzün gelişen tıp teknolojileri ile dikiş izi bırakmayan yöntemler geliştirilmiş ve bu yöntemler ameliyatlarda sıklıkla uygulanmaktadır. Bacak germe ameliyatında da uygulanan dikiş izi bırakmayan yöntem hastanın rahatsız olmayacağı türden izler bırakabilir. Ameliyattan hemen sonra çok az belli olan dikiş izleri ilerleyen süreçte daha az belli olmaya başlar. Hastayı rahatsız etmeyecek türden dikiş izlerini de hasta iç çamaşırı ile gizleyebilmektedir. Herhangi bir tatilde ya da gündelik olarak giyilen kıyafetlerde hiçbir şekilde dikiş izi belli olmamaktadır. Dışarıdan bir kişinin bu izleri anlayabilmesi söz konusu değildir.

Ameliyat sonrasında genellikle yaşanan iyileşme problemleri hastaların korkulu rüyası olabilmektedir. Daha önce bacak germe ameliyatı görmemiş bir hasta için çok kötü gibi görünen durum aslında doktorun yapacağı basit birkaç pansuman ile giderilebilir.