karin germe

Karın Germe

Hamilelik ya da fazla kilo problemleri gibi nedenlerle yapılan ve adının Abdominoplasti olarak da bilindiği estetik uygulamalara karın germe ameliyatı denilmektedir. Özellikle hamilelik sonrasında vücudun karın bölgesinde oluşan sarkma ve fazla yağ birikmesi gibi birçok nedenlerden dolayı oluşan bu sorunlar için tıp oldukça gelişmiştir ve bu problemleri basit ameliyatlar ile giderebilmektedir. Daha çok kadınların yaptırdığı karın germe ameliyatları o bölgedeki yağ fazlalığının alınması ve karın bölgesinin gerilmesi ile daha fit bir görünüme dönüşmesini sağlamaktadır. Basit bir ameliyat ile sarkmış karından kurtulmanın çok kolaylaştığı günümüz tıp teknolojisinde bu ameliyatlar sık sık yapılmaktadır.

Karın Germe Ameliyatı İyileşme Süreci

Ameliyat sonrası iyileşme süreci çok kritiktir. Kadın ya da erkek ameliyat sonrasında belirli bir süre kendisine çok dikkat etmelidir. Doktorunun belirttiği hususlarda dikkatli olmalı ve ilaçlarını düzenli bir şekilde kullanmalıdır. Bazen ameliyat sonrasında kanama vb. sorunlar ortaya çıkmaktadır ve genellikle hastadan kaynaklandığı için hasta ameliyattan sonra çok fazla kendini sıkacak hareketlerden uzak durmalıdır. Karın germe ameliyatından verimli ve kalıcı bir sonuç almak için doktorun söylediği hususlar harfi harfine uyulmalıdır.

Karın Germe Ameliyatı Nasıl Gerçekleştirilir?

Ameliyatın gerçekleşme süreci doktorun hasta üzerinde yaptığı analiz ve muayeneler ile başlar. Ameliyatın yapılacağı bölge çizgiler ile belirtilmek üzere çizilir. Sarkmış olan deri ve çatlaklar alınarak göbek deliğinin üst bölgesinde kalan deri aşağı doğru çekilir. Böylelikle karındaki istenmeyen görünümden kurtulmuş olunur ve göbek deliğinin yeni pozisyonu dengeli bir şekilde ayarlanır. Eğer hastada fazla yağlanma var ise karına uygulanan liposuction adı verilen yöntem ile bu yağlardan da kurtulmak mümkündür. Karın germe ameliyatı sonrasında ise karındaki ameliyat edilen bölge dikiş izi bırakmayan bir dikiş yöntemi ile dikilir. Kesinlikle iz bırakmayan dikiş yöntemi ile de ameliyatta elde edilen estetik görünüm hiçbir şekilde bozulmadan korunmuş olur. Ancak eğer ameliyat sonrasında tekrar bir hamilelik ya da aşırı kilo alma gibi bir durum gerçekleşirse ameliyatta elde edilen karın görünümü tekrar bozulabilmektedir. Hastaların ameliyattan sonra doktorlarının söyledikleri şeyleri yerine getirmeleri sonucunda ise karında tekrar herhangi bir problem yaşamaları söz konusu değildir.

Karın Germe Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Tıp teknolojisinin gelişmesi ile estetik ameliyatlarının da süresi bir hayli kısalmıştır. Karın germe ameliyatı yaklaşık olarak 3 ya da 3 buçuk saat sürmektedir. Ancak ameliyat süresi kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Hastanın karın alanı, şikâyet sebebi gibi durumlar göz önüne alınarak ameliyat süresi kısalabilmektedir. Eğer karında sarkma gibi ufak şikayetler söz konusu ise ameliyat süresi 1 saat gibi bir süreye kadar çekilebilmektedir. Karın bölgesi geniş olan hastalarda ise karın germe ameliyatının süresi yaklaşık olarak 4 saate kadar çıkabilmektedir.