kol germe

Kol Germe Ameliyatı

Fazla kilolar, yaşlılık ve dış etkenlerin oluşturduğu nedenler ile kolda istenmeyen görüntüler oluşabilmekte ve oluşan bu kötü görüntüler kol germe ameliyatı ile kolay bir şekilde ortadan kaldırılabilmektedir. Genel anlamda yaşlılıktan ve fazla kilolardan dolayı şikâyet edilen sarkma gibi durumlar son dönemlerde artmış bulunmaktadır. Tıptaki gelişmeler ile de estetik anlamda ilerleme kaydedilen ameliyatlar sayesinde istenmeyen kol görünümleri basit bir ameliyat ile yok edilebiliyor.

Aşırı kilolu birinin spor yapması sonucu elde ettiği kilo verme durumunda ise vücudun esneyen derileri sarkabiliyor. Özellikle kolda daha belirgin görülen sarkma durumu basit bir kol germe ameliyatı ile ortadan kaldırılabiliyor.

Kol Germe Ameliyatı Nasıl Gerçekleşir?

Kol germenin yapılabilmesi için öncelikle alanında uzman bir hekime başvurulması gerekmektedir. Uzman hekim hastanın şikayetçi olduğu durumun sebebini yaptığı çeşitli muayene ve tetkikler ile belirler. Daha sonrasında yapılacak olan kol germe ameliyatında belirlenen duruma göre hangi yöntemin kullanılacağı seçilir. Ameliyatın yapılacağı gün ve saat de belirlendikten sonra ameliyat lokal anestezi ile kolayca gerçekleştirilir. Ameliyatta hasta hiçbir şekilde ağrı ya da sızı hissetmez. Ameliyat yaklaşık olarak 1 buçuk ya da 2 saat sürmektedir.

Kol Germe Ameliyatı Sonrası

Ameliyat sonrasında hastanın kendisine çok dikkat etmesi gerekmektedir. Zira doktorun dediklerine uyulmadığı takdirde kötü sonuçlar ile karşılaşılması kaçınılmaz olacaktır. Yazılan ilaçların düzenli bir şekilde kullanılması ve eğer bir rahatsızlık durumu ortaya çıkarsa derhal ilgili hekime başvurulması gerekmektedir.

Kol germe ameliyatı sonrasında hasta yaklaşık olarak 12 ya da 24 saat hastane ortamında gözetim altında tutulur. Karşılaşılabilecek herhangi bir duruma hemen müdahale edilmesi için hastanın hekim gözetiminde olması gerekmektedir. Hasta yaklaşık olarak 1-2 gün içerisinde işe dönebilecek düzeye gelebilmektedir ancak yine belirli bir süre hasta kendine çok dikkat etmesi gerekir. Enfeksiyon, kanama, hissizlik gibi rahatsızlıklarla karşılaşılabilecek bu dönemde ameliyat edilen kola fazla yüklenilmemesi gerekmektedir. Aksi takdirde istenmeyen sonuçlar ile karşılaşılması kaçınılmaz olacaktır.

Kol Germe Ameliyatında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Kol germe ameliyatı öncesinde alkol ve sigara gibi sağlığa zararlı maddelerin kullanımı kesinlikle bırakılmalıdır. Genel anlamda sağlığa oldukça zararlı olan bu maddeler ameliyat sürecini de etkileyebilecek etkiye sahiptirler. Sigara ve alkolün yanında eğer önceden herhangi bir sebeple ilaç kullanımı sürüyor ise bu ilaçların kullanımı da ameliyattan en az 10 gün önce bırakılmalıdır. Eğer kullanılan ilaç zorunlu ve bırakılmaması gerekiyor ise bu durum ilgili hekime bildirilmelidir. Bu durumlar göz önüne alınarak en uygun ameliyat yöntemi belirlenerek hastanın en verim alacağı bir ameliyat seçilir. Kol germe ameliyatı öncesinde de ameliyat edilecek kolda kist ya da dikkat edilmesi gereken herhangi bir durum var ise de ilgili hekime söylenmesi gerekmektedir.